Motorgumi javítás
Szerelt állapotban meghatározzuk a sérülés helyét és javíthatóságát.
Szakszerűen leszereljük a gumiabroncsot a felniről és megvizsgáljuk a sérülést okozó tárgy környezetét.
Motorgumi javítást, kizárólag ilyen állapotfelmérések után végezhetünk.
Abban az esetben, ha a sérülés kizárólag a behatolás részén tapasztalható, eltávolítjuk a tárgyat és gumijelölő krétával megjelöljük kívül és belül.
Egy tárgytól származó, de több sérülést okozó feltárás esetén, a motorgumi javítás nem lehetséges!
Megfelelő méretű gumifúrófejjel vagy kézi spirál szerszámmal kifúrjuk a sérülést.
(Gumijavító gombával, más néven multikombival történő javítás esetén)
Figyeljünk, hogy ne növeljük tovább a sérülés keresztmetszetét!
Kiválasztjuk a megfelelő méretű motorgumi javításhoz használható gombát vagy foltot és ráhelyezzük a sérülés középpontjára.
Gumijelölő krétával körbe rajzoljuk a gombát vagy foltot.
A körbe rajzolt területet bekenjük egy tisztító folyadékkal, amely fellazítja a gumi felületén lerakódott szennyeződéseket és hámosit.
Gumikaparó segítségével eltávolítjuk a bejelölt területen lévő szennyeződéseket és felhorzsoljuk lassú fordulaton a felületet egyenletesen.
Motorgumi javítás esetén, maximum 2500-as fordulatszámon üzemeltessük, hogy ne égjen meg a gumiabroncs.
Ipari porszívóval kitakarítjuk a felhorzsolt szemcséket és levált szennyeződéseket.
Hideg vulkanizáló oldattal bekenjük, a felhorzsol és megtisztított felületet.
Várunk, amíg elkezd száradni a ragasztó és ügyelünk arra, hogy szennyeződések ne kerüljenek bele.
Eltávolítjuk a gomba vagy tapasz védőfóliáját.
Az alatta lévő felületet ne szennyezzük be.
Középről kifelé haladva, javítófolt görgővel rögzítjük a gombát vagy tapaszt.
Légbuborék ne keletkezzen a két felület között.
Eltávolítjuk az átlátszó fóliát a tapasz tetejéről.
Körbe kenjük a tapasz szélét és a felhorzsolt felületet tömítő oldattal.
Ezzel a folyamattal lezárjuk és visszaállítsuk az abroncs eredeti állapotát.
Kívülről levágjuk a kiálló gombaszárat, ha ezzel javítottuk az abroncsot.
Ez követően, kezdődhet meg a gumiszerelés, vagyis visszaszereljük az abroncsot a felnire.
Előírt értékre fújjuk és leszedjük a régi centírozó súlyokat, eltávolítjuk a mintaárokba szorult kavicsokat.
Végül, szakszerűen elvégezzük az motorgumi kiegyensúlyozást.
Gumikukaccal történő javítást nem végzünk, mivel az nem minősűl szakszerű javítási folyamatnak.
Mikor NEM végezhető el a motorgumi javítás?
Egy tárgytól származó, de több sérülést okozó esetben.
Elválás, szálszakadás, szövetvázig karkaszig nyúló repedés, peremszakadás, perem környéki sérülés.
Légzáró réget leválása, elkopott vagy elöregedett gumiabroncs, olajok vagy vegyszerek okozta károsodások.