Google értékelések
Motorgumi szerelés
Motorgumi szerelés

Motorgumi szerelés

A motorkerékpár első vagy hátsó kerekét ki kell szerelni.

Első kerék:
A motort, vagy a központi állványára, vagy egy megfelelő szerelőállványra kell felállítanunk.
Le kell venni a tengelyvégről a rögzítő anyát és meglazítani a tengelyt leszorító csavarokat.
Egyes típusoknál villaszárvédő burkolatokat is alkalmaznak, melyeket ugyan csak le kell szerelni.
A legtöbb típusnál le kell szerelni a féknyerget is a villaszárról.
Ehhez ki kell venni az alsó villaszár csövön lévő nagy rögzítőcsavarokat.
Kellő távolságra rögzítjük gumipókok segítségével a féknyerget, a fényezés megóvása érdekében.
Amíg a féknyereg leszerelt állapotban van, a rögzítőféket sem szabad behúzni robogók esetén,
mert a dugattyú kitolódásakor a fékolaj elfolyhat.
A keréktengely kihúzásához, kicsavarásához, a kerék mellé ülve, a kereket lábbal meg kell támasztani.
A távtartó alátéteket, hüvelyeket megfelelő sorrendben félretesszük.
A szabaddá vált kereket előre felé húzzuk ki a villákból.
A kiszerelését követően, a motorgumi szerelés első lépése, hogy eltávolítjuk a szelepsapkát és a szeleptűt.
Ezt követően leszedjük a régi centrírozó (centírozó) súlyokat.
A kerékszerelő gép gumitámaszához helyezzük és átugrasztjuk a gumit a vállakon.
Az abroncsot rögzítjük a körmös-megfogók segítségével.
Műanyag védőkkel fogassuk be, hogy a felni fényezése ne sérüljön.
Motorgumi csere előtt, a felnin, úgynevezett könnyűfém felni peremvédőt helyezünk el,
ha a bontófej nincs védővel ellátva.
Külön erre a célra használatos, motorgumi szerelő vas segítségével, megkezdjük az abroncs lefejtését.
A gumi szelepet minden esetben újra cseréljük.
Rövid, TR 412 típusú gumi, vagy fém 80° hajlított szelepeket szerelhetünk vissza.
Robogók esetén, gyakori a PVR 70 néven ismert 90° szelep.
Alaposan kenjük be, a felszerelni kívánt gumi peremét és a felni belső részét gumiszerelő pasztával.
Szakszerűen elvégeztük a motorgumi csere folyamatot.
Szeleptű nélkül átugrasztjuk a gumit a vállakon és ellenőrizzük a végeredményt.
A szeleptűt vissza kell helyezni a szeleptestbe és a nyomatékhatárolós célszerszámmal rögzíteni.
Be kell állítani egy hitelesített gumiabroncs töltő segítségével a pontos nyomásértéket.
Végül, a motorgumi szerelés utolsó lépése, hogy a statikus elven működő kiegyensúlyozó pad segítségével,
szakszerűen kiegyensúlyozzuk.
Vissza szerelésnél, elölről toljuk be a kereket a villaszárak közé.
Figyeljen arra, hogy a sebességmérő hajtás pontosan a helyére kerüljön, ha van ilyen.
Többnyire egy orr rész van rajta, melynek a villaszár-csövön kialakított üregben kell elhelyezkednie.
A bezsírozott keréktengelyt a kihúzáshoz hasonlóan toljuk vissza a helyére.
Az alátéteket és hüvelyeket az eredeti helyükre illesszük vissza.
A keréktengely rögzítésekor a sebességmérő hajtását tartsuk a helyén,
ugyanis elfordulhat és ez a spirál tönkremenetelét okozza.
Helyezzük vissza a féknyerget a féktárcsára,
miközben a fékbetéteket erre alkalmas szerszámmal széttoltuk egymástól.
A féknyergeket rögzítő csavarokat,
erre alkalmas oldható ragasztóval bekenjük, majd nyomatékra húzzuk.

Hátsó kerék:
A hátsó kerék kiszerelésének menete hasonló az elsőéhez.
Kiszerelése közben, vigyázunk a sárvédőre, láncvédőre és a rendszámtábla keretre.
A tengelyanya levételét és a tengely kihúzását az első kerékhez hasonlóak szerint elvégezzük.
A hátsó motorgumi szerelés művelet annyiban más, hogy a meghajtó láncot is le kell venni.
Tárcsafékes motorok esetén, el kell távolítani a féknyerget tartó konzolt.
A távtartók elhelyezésére itt is figyelni kell.
Dobfékes szerkezetnél először csavarjuk le a fékállító anyát és válasszuk le a fékrudat a fékkarról.
Néhány robogó esetében a teljes kipufogó rendszert is le kell szerelni.
A rozsdás kipufogó csavar eltörhet a le vagy felszerelésnél, anyag fáradása miatt,
amiért felelősséget nem tudunk vállalni.
Ha a kerék kiemelését a sárvédő akadályozza, akkor a kerék megdöntésével már biztosan kihúzható lesz a kerék.
A szakszerű motorgumi csere folyamat az első kerékhez hasonló módon történik.
A kerék beszerelésekor ismét tolja a kereket ütközésig előre, hogy a láncot felhelyezhesse a lánckerékre.
Az alátéteket és hüvelyeket az eredeti helyükre tegyük vissza.
A motorgumi visszaszerelését követően, dobfék esetén a fékkart az anyával ismét be kell állítani.
Tárcsafék esetén, a fékbetéteket erre alkalmas szerszámmal széttoljuk egymástól.
A féknyerget, tartó konzolt szakszerűen visszahelyezzük.
A bezsírozott keréktengelyt a kihúzáshoz hasonlóan toljuk vissza a helyére.
A féknyergeket rögzítő csavarokat, erre alkalmas oldható ragasztóval bekenjük, majd nyomatékra húzzuk.
Mielőtt a tengely anyát meghúzzuk, ellenőrizzük a kerék szabad forgását.

Motorgumi defekt
Motorgumi defekt

Motorgumi defekt

Tömlős (Tube type) és tömlő nélkül (Tubeless) motorgumi defektje:
Huzamosabb ideig, lapos kerékkel haladva, az abroncs puha oldalfal miatt a gumiabroncs összeesik és a felni pántszarva, belülről lehorzsolja.
A sérülés mértékétől függően végezhetjük el a motorgumi szerelését és a motorgumi javítását.
Amennyiben a pántszarvak a gumi belső részét szövetrétegig lehorzsolták, a motorgumi csere szükséges.
Rosszabb esetben a felni is károsodhat, huzamosabb defektes gumi használata mellett.
A későbbiekben csak korlátozásokkal lehet használni a javított gumiabroncsokat.

Motorgumi javítás
Motorgumi javítás

Motorgumi javítás

"Gumikukaccal" történő motorgumi javítást nem végeznek a motorgumi szervizek, mivel az nem minősül szakszerű javítási folyamatnak.
Ez az ideiglenes javítás arra szolgál, hogy magának megjavítsa az abroncsot az ügyfél és lábon el tudjon menni a motorgumi szervizbe.
Első lépés, hogy szerelt állapotban meghatározzuk a sérülés helyét és annak javíthatóságát.
Szakszerűen leszereljük a gumiabroncsot a felniről és megvizsgáljuk a sérülést okozó tárgy környezetét.
Motorgumi javítást, kizárólag ilyen állapotfelmérések után végezhetünk.
Abban az esetben, ha a sérülés csak a behatolás részén tapasztalható, eltávolítjuk a tárgyat és gumijelölő krétával megjelöljük kívül és belül.
Egy tárgytól származó, de több sérülést okozó feltárás esetén, motorgumi javítása nem lehetséges!
Megfelelő méretű gumifúró fejjel kifúrjuk a sérülést.
"Gumijavító-gombával", vagy más néven "multikombival" történő javítás végezhet kizárólag a motorgumi szerviz.
Figyeljünk, hogy ne növeljük tovább a sérülés keresztmetszetét!
Kiválasztjuk a megfelelő méretű motorgumi javításhoz használható gombát és ráhelyezzük fordítva a sérülés középpontjára.
Gumijelölő krétával körbe rajzoljuk a gombát.
Motorgumi szerelés közben, maximum 2500-as fordulatszámon felhorzsoljuk a körbe rajzolt területet,
figyelve, hogy ne égjen meg a gumiabroncs és csak a felső réteget távolítsuk el.
Ipari porszívóval kitakarítjuk a felhorzsolt szemcséket és levált szennyeződéseket.
A körbe rajzolt területet bekenjük egy tisztító folyadékkal, amely hámosit is.
Gumikaparó segítségével tovább tisztítjuk a felületet.
Hideg vulkanizáló oldattal bekenjük, a felhorzsol és megtisztított felületet.
Várunk, amíg elkezd száradni a ragasztó és ügyelünk arra, hogy szennyeződések ne kerüljenek bele.
Eltávolítjuk a multikombi védőfóliáját.
Az alatta lévő felületet se szennyezzük be.
A vulkanizáló oldattal vékonyan bekenjük a gomba rögzíteni kívánt felületét is.
Középről kifelé haladva, javítófolt görgővel rögzítjük a gombát.
Légbuborék ne keletkezzen a két felület között.
Eltávolítjuk az átlátszó fóliát a gomba tetejéről.
Körbe kenjük a multikombi szélét és a felhorzsolt felületet tömítő, helyreállító oldattal.
Ezzel a folyamattal lezárjuk és visszaállítsuk az abroncs eredeti állapotát.
Kívülről levágjuk a kiálló gombaszárat.
Ez követően, kezdődhet meg a motorgumi szerelés, vagyis visszaszereljük az abroncsot a felnire.
Előírt értékre fújjuk és leszedjük a régi centrírozó (centírozó) súlyokat.
Végül, szakszerűen elvégezzük az motorgumi kiegyensúlyozást.
Mikor NEM végezhető el egyáltalán a motorgumi javítás?!
• Ha nem a futófelület 95%-án történik a sérülés.
• Egy tárgytól származó, de több sérülést okozó esetben.
• Elválás, peremszakadás, perem környéki sérülés.
• Oldalfal sérülés.
• Szálszakadás.
• Szövetvázig karkaszig nyúló repedés.
• Légzáró réget leválása.
• Elkopott vagy elöregedett gumiabroncs.
• Olajok vagy vegyszerek okozta károsodások.
Motorgumi javítása gyártói ajánlással:
A motorgumik a javítást követően teljes értékűen használhatóak
a gyártó által meghatározott sebesség korlátozással.
• -J = 100km/h (Ø6mm multikombi)
• K-T = 190km/h (Ø4.5mm multikombi)
• H-ZR = 240km/h+ (Ø3mm multikombi)
motorgumi defektjavítás

Motorgumi csere
Új abroncs

Motorgumi csere

Gyári ajánlás szerint, minden motorgumi szerelés után, óvatosabban kell kezelni és fokozatosan bejáratni!
A gyártási folyamat következménye, amikor megelőzik, hogy a forró gumi és az egyedi forma összetapadjon.
Ennek végeredménye, hogy a gumin úgynevezett formaleválasztó réteg lesz megtalálható.
Ez a réteg védi és konzerválja a motorgumi felületét.

Motorgumi centrírozás (centírozás)
Motorgumi centrírozás

Motorgumi centrírozás (centírozás)

Kiegyensúlyozatlanságnak a tömeg egyenetlen eloszlását nevezik egy forgó mozgást végző tárgyon.
A kerekek centrírozás (centírozás), vagy más néven kiegyensúlyozása, fontos lépés a gépjármű kerekeinek karbantartásában.
A centrírozás célja az, hogy kiegyensúlyozza a kereket, megelőzve a nem kívánt rezgéseket és ingadozásokat.
A következő okok miatt szükséges a kerekek kiegyensúlyozás:
Simább vezetés:
Az egyensúlyozott kerekekkel a jármű simábban halad az úton, minimalizálva a rázkódást és rezgéseket.
Gumikopás csökkentése:
Az egyenletes centrírozás segít elkerülni az egyenetlen gumikopást, ami a kerekek hamarabb történő kopásához vezethet.
Stabilitás növelése:
Az egyensúlyozott kerekek növelik a gépjármű stabilitását és irányíthatóságát, különösen magasabb sebességeken.
Alkatrészvédelem:
Az egyenletes centrírozás csökkenti a kerekek és a futómű alkatrészeinek kopását, hosszabb élettartamot biztosítva.
A kiegyensúlyozás során súlyokat helyeznek a kerekekre a kiegyensúlyozás érdekében,
így biztosítva az optimális teljesítményt és vezetési élményt.
Könnyen elvégezhető a motorgumi csere után, az úgynevezett statikus kiegyensúlyozás.
Gravitáció segítségével, egy erre fejlesztett motorgumi centrírozó (centírozó) állványon.

Motorgumi jelölések
Motorgumi jelölések

Motorgumi jelölések

A motorgumi oldalán minden fontos információ fel van tüntetve a vásárlók számára.
Gyártó neve, pontos méretei, a gyártás időpontja, a megengedett súlyterhelés és legnagyobb sebesség, forgásirány, a legkönnyebb pontja.
A megadott paraméterek a következők lehetnek: 180/55ZR17M/C 58W
• 180 - A kerék szélessége milliméterben kifejezve.
• /55 - A gumiabroncs keresztmetszetének magassága hogyan aránylik az abroncs szélességéhez.
• ZR - 240 km/h+ sebesség felett is használható az abroncs.
• 17 - A felni átmérője colban kifejezve. (1 col = 2,54 centiméter)
• M/C - Motorkerékpárra gyártott abroncsról van szó.
• 58 - Maximálisan megengedett súlyterhelés.
• W - A megengedett legnagyobb sebesség 270km/h.
• 1522 - Első két szám a hete, utolsó két szám a gyártás évet jelöli.
• Sárga festékpötty - A motor gumi legkönnyebb pontja.
• Piros festékpötty - A gumi legmagasabb pontja. Legnagyobb sugárirányú kiterjedés.

Motorgumi szelep
Motorgumi szelep

Motorgumi szelep

A motorgumi szelepeknek, a guminyomás szabályozásában, ellenőrzésében és tömítésben van szerepük.
Részei - szeleptest, szeleptű és szelepsapka.
A régi, elöregedett vagy sérült szelepek balesetveszélyesek.
A sérült szelep légnyomás csökkenéshez vezet, ami rossz gumikopást eredményez hosszú távon.
Figyelni kell, hogy felszereléskor a szelepnek és a furatnak is tisztának és sérülésmentesnek kell lennie.
Nagy teljesítményű motorkerékpároknál, rövidebb szelep ajánlott, vagy a 90°-ban elfordított fém szeleptest.
Robogók esetén sokszor alkalmazzák a gumi, 90° és tengely irányba szerelt szelepeket.
Motorgumi szerelés közben, amikor az elhasznált, elöregedett vagy sérült gumiabroncsokat cseréljük,
biztonsági szempontból fontos, hogy a gumi szelepeket minden esetben újakra cseréltessük.
Motorgumi szelepek fajtái:
• Snap-in (bepattintható), ez a leggyakrabban előforduló típus.
• Clamp-in (anyával rögzített), gyakori a nagy teljesítményű motorkerékpároknál.

Motorgumi forgásirány
Motorgumi forgásirány

Motorgumi forgásirány

Rotation, vagy egy nyíl, a motorgumi kötött forgásirányát jelöli.
A korszerű V-mintás profil, precíz iránytartást, hatékonyabb gyorsulást, rövidebb fékutat biztosít, továbbá fokozott teljesítményt vizes úton.
Az ilyen mintázattal rendelkező abroncsok gyorsan képesek elvezetni a vizet, hatékonyan csökkentve az aquaplaning kialakulásának kockázatát.
Motorgumi csere esetén, ügyelni kell arra, hogy a helyes forgásiránynak megfelelően történjen a felszerelés.

Motorgumi kopásjelző
Motorgumi kopásjelző

Motorgumi kopásjelző

Kopásjelző - TreadWearIndicator
A motorgumi minta árkaiban elhelyezett apró gumiblokk, melynek magassága 1,6mm.
A kopásjelző helyét a gyártók általában a TWI felirattal vagy egy háromszöggel △ jelölik.
Annak érdekében, hogy az egyenetlen kopás is felismerhető legyen, egy motorgumin általában több ilyen jelzés is megtalálható.
Mire jó a kopásjelző?!
• Jelzi a tulajdonos felé, hogy esedékessé vált a motorgumi csere.
• Az abroncs futófelülete bárhol egy vonalba kerül ezzel a gumiblokkal, cserélni kell a motorgumit.

Motorgumi dotszám
Motorgumi dotszám

Motorgumi dotszám

DOT szám - Department of Transportation
A motorgumi gyártásának időpontját jelöli meg.
Négy számból áll, az első kettő a gyártási év adott hetét, a második kettő a gyártási évet mutatja meg.
Egy nyári motorgumi ajánlott szavatossági ideje 10 év, ami téli motorgumi esetén 6 évet jelent.
A szakszerűen és megfelelően tárolt abroncs több éven keresztül teljes mértékben megőrzi azon jó tulajdonságait, amik a gyártáskor is fennálltak.
A gyártástól számított 3 évig, frissen gyártott motorgumiról beszélhetünk.
Egy 3 évig szakszerűen tárolt, tehát még nem használt motorgumi szerelése nem jár semmilyen műszaki kockázattal.
A gyártás során a gumikeverékben olyan különleges adalékanyagokat kevernek, amelyek meggátolják az abroncs teljesítményét csökkentő kémiai reakciókat.

Motorgumi felépítése
Motorgumi felépítése

Motorgumi felépítése

A hétköznapi életben, a gumiabroncsot, guminak nevezzük.
Ez az elnevezés csak az anyagra, illetve az anyag tulajdonságára utal.
A gumitermékek olyan összetett termékek, melyek gumin kívül más anyagokat is tartalmaznak.
Acél- vagy textilvázat, ráragasztott rögzítőelemeket.
Ezek a termékek gumigyárban készülnek.
Gyakori esetben, a gumikeverékből készített nyers gumialkatrészeket rögzítik a többihez és utána vulkanizálják.
Ritkább esetben, a kivulkanizált gumit építik össze a többi alkatrésszel.
Ezzel összefüggésben gumigyártásnak nevezzük azoknak a késztermékeknek az előállítási folyamatát,
amelyek számottevő mennyiségben tartalmaznak gumit.

Motorgumi keréknyomása
Motorgumi Keréknyomása

Motorgumi keréknyomása

A meghatározott gyári értékeket gyakran matrica formájában helyezik el a motor különböző pontjain.
Legtöbb esetben a lengővillán található meg ez a matrica.
A gumiabroncs nyomását mindig hideg állapotában kell mérni és beállítani.
Az ideálistól nagy mértékben eltérő értékek erősen befolyásolják a gépjármű viselkedését, ezért nem célszerű a gyári értékektől eltérni.
A kresz is kimondja, minden elindulás előtt szemrevételezéssel ellenőrizni kell a gumiban található nyomást.
Műszerrel kéthetente, vagy hosszabb utazások előtt célszerű megmérni és beállítani.

Nyári motorgumi télen?
Téligumi vagy Nyárigumi télen?

Jelentős különbség van a motorgumi összetételében, ugyanis a téli motorgumi nagy mennyiségben tartalmaz szilika-adalékot.
Ez az adalék teszi lehetővé, hogy a motorgumi hidegben is lágy maradjon, és télen is megőrizze a jó tapadási tulajdonságát.
Ehhez jön hozzá a speciálisan a téli útviszonyokhoz fejlesztett futófelület, melyen több száz lamella is megtalálható.
Ez is garantálja a tapadást a csúszós, nedves útfelületen. Kiváló tapadást kell biztosítania laza és kemény hórétegen.
Ezenfelül jó vízelvezetéssel, pontos irányíthatósággal, rövid fékutakkal, valamint magas végsebességgel kell rendelkeznie.
Más a téli motorgumi és nyári motorgumi profilmélysége is új korukban.
A fenti képen is jól látható, hogyan működik a téligumi a nyárigumival szemben. Akár egy havasabb vagy jegesebb útszakon
történő elindulásnál, amit egy nyári motorgumi, felépítéséből, szerkezetéből adódóan nem tud teljesíteni.
Téli körülmények között, balesetveszélyesebbek a nyári motorgumi, ezért célszerű a motorgumi csere, évszaknak megfelelően.

Téli motorgumi nyáron?
Nyárigumi vagy téligumi nyáron?

A téli motorgumi összetétele túl puhává és rugalmassá válik a nyári körülmények között, aminek hatására tapadását veszítheti.
Fékezéskor a féktáv túl hosszúra nyúlhat, valamint a kanyarban való tapadás sem lesz megfelelő így nem biztonságosak.
A téli motorgumik használata nyáron gazdaságilag nem előnyös, nagyobb üzemagyag fogyasztást is eredményeznek.
Sokkal gyorsabban kopnak, illetve felerősödik a gördülési zaj is, a megpuhult gumiösszetétel és a durvább mintázat miatt.
A magas hőmérsékleten történő használattal, a lamellák éleit lekerekítjük, ezzel tönkre tesszük a téli motorgumi sajátosságát.
Az UV-sugárzás sem tesz jók a téli motorguminak nyáron, megkeményednek, idő előtt repedezésnek indulnak.

Motorgumi sebességkód táblázat
Motorgumi Sebességkód tábláza

Motorgumi sebességkód táblázat

Minden abroncs oldalfalán betűvel jelezve megtalálható a gumiabroncs megengedett maximális sebessége, amit figyelembe kell venni gumiszerelésnél.

Motorgumi súlykód táblázat
Motorgumi Súlykód táblázat

Motorgumi súlykód táblázat

Minden abroncs oldalfalán számkóddal jelezve megtalálható a gumiabroncs megengedett maximális terhelése, amit figyelembe kell venni gumiszerelésnél.

Adapterek Egykaros motoremelőhöz
Motorgumi Adapter

Adapter méret 25,7-21,7 mm
Ducati 748 (1995-2004)
Ducati 848 (2008-2010)
Ducati Evo (2013)
Ducati Streetfighter 848 (2001-2015)
Ducati 916 (1994-1998)
Ducati 996 (1999-2001)
Ducati 998 (2002-2004)
Ducati Hypermotard 1100 Evo (2007-2012)
Ducati Hypermotard 796 (2010-2012)
Ducati Hypermotard 821 (2013-2015)
Ducati Hypermotard 939 SP (2016-2018)
Ducati Hyperstrada (2013-2015)
Ducati Hyperstrada 939 | HYPERS939 (2016)
Ducati Monster S4RS | S4RS (2006-2008)
Ducati Monster S4R (2007-2008)
Ducati Monster S4R (2004-2006)
Ducati Monster S2R 800 (2005-2007)
Ducati Monster S2R 1000 (2006-2008)
Ducati Monster 796 | M796 (2010-2017)
Ducati Monster 1100 Evo (2009-2013)
Ducati Monster S4R (2003)

Adapter méret 27,3 mm
KTM 1290 Super Duke GT (2016-2018)
KTM 1290 Super Duke/ R (2017-2018)
KTM 1290 Super Duke/ R (2014-2016)
Triumph Tiger Sport | 115NG/SPORT (2013-2015)
Triumph Tiger Sport | 115NG/SPORT (2013-2015)
Triumph Sprint ST | 215NA (2005-2010)
Triumph Tiger 1050 | 115NG (2007-2013)
Triumph Sprint ST | 695AB (1999-2004)
Triumph Sprint ST | T695 (1999-2004)
Triumph Sprint GT | 215ND (2011-2013)
Triumph Daytona T595 (955i) (1997-1998)
Triumph Daytona 955i | 595N (2002-2006)
Triumph Daytona 955i | T595/502 (1999-2001)
Triumph Speed Triple S (2016-2018)
Triumph Speed Triple R (2016-2018)
Triumph Speed Triple R (2012-2015)
Triumph Speed Triple (1997-2015)
Triumph Daytona 955i | 536 (2002-2006)

Adapter méret 28,4 mm
Honda CB-1000-R (2008-2016)
Honda Crossrunner | RC60 (2011-2014)
Honda Crossrunner | RC80 (2015-2018)
Honda VFR-800-F | W (1998-2001)
Honda VFR-800-F (2002-2013)
Honda VFR-750-F | RC36/L (1990-1993)
Honda VFR-800-F | RC46 (1998-2001)
Honda VFR-800-F | RC79 (2014-2018)
Honda VFR-750-F | RC36/R/V (1994-1997)

Adapter méret 40 mm
Ducati Monster 1200 / S (2014-2018)
Ducati Monster 1200-R (2016-2018)
Ducati 1098 (2007-2008)
Ducati Diavel (2011-2018)
Ducati Streetfighter/ S (2013)
Ducati Supersport/ S (2017-2018)
Ducati Xdiavel/ S (2016-2018)
Ducati Multistrada 1260 (2018)
Ducati 1198 | 1198/S (2009-2011)
Ducati 1199 Panigale | 1199 (2012-2014)
Ducati Panigale R | 1199R (2015-2017)
Ducati Multistrada 1200/ S (2010-2017)

Adapter méret 42,2 mm
MV Agusta Rivale 800 (2013)
MV Agusta Rivale 800 (2014-2018)
MV Agusta F4 750 (1999-2004)
MV Agusta F4 1000 RR (2012)
MV Agusta F4 1000 R (2010-2012)
MV Agusta F4 1000 (2013-2018)
MV Agusta Brutale 990 R (2010-2011)
MV Agusta Brutale 989 R (2008-2009)
MV Agusta Brutale 920 (2011-2012)
MV Agusta Brutale 800/ RR (2017-2018)
MV Agusta Brutale 750 (2003-2005)
MV Agusta Brutale 675 (2012-2018)
MV Agusta Brutale 1090 RR (2014-2018)
MV Agusta Brutale 1090 RR (2010-2013)
MV Agusta Brutale 1090 R (2011-2012)
MV Agusta F4 750 (1998)
MV Agusta F3 800 (2013)
MV Agusta F3 675 (2012)